وي با بيان اينکه مديريت و آموزش شاخص کيفي است، افزود:درهتلداري عمده شاخص ها ناملموس است و اگر شاخص ارائه کنيم بحث رضايتمندي مشتري است.
جباري گفت:هرمشتري که وارد مي شود با يکسري رفتارها مواجه مي شود که هر کدام ازآنها درذهنيت ميهمان تاثيرگذار است.
وي با بيان اينکه ابتدا بايد روي شاخص کيفيت تمرکز کرد، افزود:بايد فرايندها را استخراج کرده وبعد روي رضايت مشتري کار کنيم.
اين استاد دانشگاه با اشاره به نتايج تحقيق انجام شده توسط يک دانشگاه آمريکايي گفت:درسال 2006 ، 285 برند مختلف هتل درجهان وجود داشته است.
جباري تميز بودن اتاقها،نگهداري هتل،رفتاردوستانه کارکنان و محيط فيزيکي را ازجمله شاخص هايي دانست که باعث ايجاد برند مطلوب مي شود./121
انتهای پیام/