به گزارش ميراث آرياchtn))جباري، استاد دانشگاه درپنل تخصصي ساخت برند درهتل ها و مراکز اقامتي تصريح کرد:دراستاندارد سازي هتل ها يک بحث به تعداد اتاق و ديگر ويژگيهاي فيزيکي و امکانات هتل ها مروبط مي شود درحالي که شاخص کيفيت جايگاه بالايي دارد.

وي با بيان اينکه مديريت و آموزش شاخص کيفي است، افزود:درهتلداري عمده شاخص ها ناملموس است و اگر شاخص ارائه کنيم بحث رضايتمندي مشتري است.

جباري گفت:هرمشتري که وارد مي شود با يکسري رفتارها مواجه مي شود که هر کدام ازآنها درذهنيت ميهمان تاثيرگذار است.

وي با بيان اينکه ابتدا بايد روي شاخص کيفيت تمرکز کرد، افزود:بايد فرايندها را استخراج کرده وبعد روي رضايت مشتري کار کنيم.

اين استاد دانشگاه با اشاره به نتايج تحقيق انجام شده توسط يک دانشگاه آمريکايي گفت:درسال 2006 ، 285 برند مختلف هتل درجهان وجود داشته است.

جباري تميز بودن اتاقها،نگهداري هتل،رفتاردوستانه کارکنان و محيط فيزيکي را ازجمله شاخص هايي دانست که باعث ايجاد برند مطلوب مي شود./121


انتهای پیام/

کد خبر 1389032111